Annons

Även massmedia har ett ansvar

Massmedia i Kalmar kommer på plats 236 av 290 kommuner när det gäller attityd till företagandet.
Nyheter • Publicerad 17 maj 2010

För att få en positiv syn på företagandet måste vi tillsammans visa på ödmjukhet och förståelse. Det handlar om att ge rätt bild av företagandet. Alldeles för ofta sätts det rubriker som är direkt negativa och påverkar företaget eller dess personal. Jag hävdar med bestämdhet att massmedia tillsammans med oss andra har ett ansvar. Med en ödmjuk ton, förståelse för företagande kan Kalmar få en positivare attityd till företagandet. Detta skulle främja företagandet i Kalmar. Mot denna bakgrund blev jag direkt förvånad när jag läste Anders Blank krönika .

Thomas Davidsson

Annons

Näringslivschef, Kalmar kommun

Barometern svarar:

Sant och relevant det är våra ledstjärnor när vi bedriver journalistik. Det finns inget i vårt uppdrag eller något utrymme i det regelverk vi lyder under som innebär att journalistiken ska "ta ansvar" för en regions utveckling. Vi ska bevaka och granska, det är så vi jobbar.

Anders Blank, reporter

Så här jobbar Barometern Oskarshamns-Tidningen med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons