Annons

Spotify satsar på egna tv-serier

Strömningsjätten Spotify ska producera tolv egna serier som kretsar kring musik. Avsnitten, som är mellan några minuter och en kvart långa, ska vara tillgängliga för Spotify-användare i Sverige, Storbritannien, USA och Tyskland, rapporterar nyhetsbyrån Bloomberg på sin sajt.(TT)
Publicerad 9 maj 2016

Strömningsjätten Spotify ska producera tolv egna serier som kretsar kring musik. Avsnitten, som är mellan några minuter och en kvart långa, ska vara tillgängliga för Spotify-användare i Sverige, Storbritannien, USA och Tyskland, rapporterar nyhetsbyrån Bloomberg på sin sajt.

Bland serierna som ska produceras finns dokumentärserien "Landmark", vars avsnitt handlar om speciella händelser i musikhistorien, och "Rush hour" där två hiphopartister körs till en hemlig plats för att göra musik tillsammans.

Annons

Dessutom ska skådespelaren Tim Robbins, som vann en Oscar för sin insats i "Mystic river", producera en fiktiv dokumentär om en tävling för att bli nästa fenomen inom dansmusik.

Nästa steg i Spotifys satsning är att göra komediserier och animerade serier som riktar sig till den yngre publiken.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons