Annons

Instagram testar ny annonsering

En ny slags annonsering som skapar en genväg mellan köpare och säljare ska börja testas på amerikanska användare av Instagram i nästa vecka. Annonsörer ska kunna visa upp till fem produkter i en Instagram-post, och om du klickar på en länk får du upp ytterligare information om produkten.(TT)
Publicerad 1 november 2016

En ny slags annonsering som skapar en genväg mellan köpare och säljare ska börja testas på amerikanska användare av Instagram i nästa vecka. Annonsörer ska kunna visa upp till fem produkter i en Instagram-post, och om du klickar på en länk får du upp ytterligare information om produkten. Där finns sedan en "köp nu-länk" som tar dig till annonsörens hemsida där du kan slutföra affären.

Avsikten är också, om försöket faller väl ut, att få världens cirka en halv miljard användare att stanna längre tid på Instragram. Företaget säger sig ha avtal med 20 annonsörer under försöket, däribland klädbutikkedjan Jack Threads. Försöket görs i ett urval Instagramanvändare i USA som har telefoner, datorer eller surfplattor med Apples operativsystem IOS.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons