Annons

Försäljningslyft för Musti

Ekonomi • Publicerad 10 augusti 2021
Djurfodertillverkaren Mustis försäljning lyfter kraftigt. Arkivbild
Djurfodertillverkaren Mustis försäljning lyfter kraftigt. ArkivbildFoto: Pär Fredin/TT

Den finländska djurfodertillverkaren Musti redovisar ett försäljningslyft till 82,7 miljoner euro för årets andra kvartal, en ökning med drygt 20 procent jämfört med motsvarande kvartal ett år tidigare.

Onlineförsäljningen ökade med nästan 16 procent till 19,9 miljoner euro.

Annons

Rörelsemarginalen steg och rörelseresultatet blev en vinst på 6,9 miljoner euro, upp från 5,7 miljoner ett år tidigare.

Alla viktiga indikatorer pekar åt rätt håll, enligt vd David Rönnberg.

"Vi vinner hela tiden nya kunder, den genomsnittliga konsumtionen stiger, kundnöjdheten fortsätter ligga på en hög nivå och andelen försäljning av egna och exklusiva produkter växer", skriver han i en kommentar.

TT
Så här jobbar Barometern Oskarshamns-Tidningen med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons