Annons

”Varningssignal för bankerna”

Större delen av handlarna i Sverige är missnöjda med sin bank. Dessutom tycker många att servicen har försämrats de senaste fem åren.
Kalmar • Publicerad 20 december 2012

Det visar en undersökning som Svensk Handel har gjort bland detaljhandelsbutiker runt om i Sverige.

– Det gror ett missnöje bland handlarna, säger Bengt Nilervall, betalningsansvarig på Svensk Handel.

Annons

– Höga avgifter för korten och bankkontor som slutar ta emot kontanter retar upp många.

Endast 8 procent tycker att bankens service har förbättrats de senaste fem åren. 61 procent tycker att den har försämrats.

– Att över hälften anser att servicen har blivit sämre borde vara en varningssignal för de banker som vill behålla sina kunder.

Så här jobbar Barometern Oskarshamns-Tidningen med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons