”Vilket ansvar har KLT för att beställd resa genomförs?”
Evenemanget i Kalmarsalen, som enligt annons skulle sluta 21.45, drog över en kvart så vi var något sena ut från tillställningen. Någon färdtjänstbil fanns då ej i sikte. Vi ringde minst fem gånger till KLT utan att få något svar. Vi väntade en lång stund men någon bil kom inte. Till slut var enda lösningen att traska iväg på isiga, slaskiga vägar med en rullstol avsedd för innebruk. Ibland fick jag dra rullstolen ute i körbanan i mörkret på grund av för sliriga cykelvägar. Det tog oss 50 minuter innan vi var framme vid bostaden på Stensö. Detta hade inte fungerat om hemmet exempelvis legat i Lindsdal eller i Smedby.
Vilket ansvar har KLT för att beställd resa genomförs på rätt sätt? Är det inte chaufförens ansvar att åtminstone kontakta beställaren innan man kör iväg? Om Kalmarsalen är helt fullbokad och ingen har kommit ut därifrån, förstår man då inte att föreställningen inte är slut?
Kontakt är tagen med KLT utan svar, därav detta inlägg.
Ingrid Johansson