Annons
Innehåll från INFOSERVICE

Experter på affärskommunikation: “Rätt budskap till rätt mottagare i rätt tid”

Smålänningarna är kända för sin seghet, påhittighet och klurighet. I Kalmar ligger företaget Infoservice, lokalt rotade, nationellt omfattande och med anor från 1842. Tryckeriet är i dag en mångsidig leverantör av helhetslösningar inom affärskommunikation, både analogt och digitalt.
Den här texten är en annons. Den är inte skriven av tidningens journalister.

Infoservice på Torsåsgatan i Kalmar kan erbjuda det mesta under ett och samma tak inom affärskommunikation. De är experter på att paketera budskap och deras egen slogan lyder så här: “Rätt budskap till rätt mottagare i rätt tid”.

– Vi står på fyra starka ben: tryckeri, skyltverkstad, profilreklam och byrå, det är en oerhörd styrka, kunden kan vända sig till ett enda företag i stället för fyra olika.

Just nu hjälper Infoservice bland annat ett lokalt företag LF Kalmar med sitt namnbyte.

– De kunder vi vänder oss mot är företag, organisationer och föreningar, säger Joakim Ulestedt, delägare och försäljningschef.

”Det vi gillar är att de har ett otroligt brett utbud av tjänster”

Från att foliera bilar till att skapa IT-lösningar är personalen på Infoservice både experter och mästare inom sina områden. För dem är varje uppdrag en möjlighet att skapa något unikt och anpassat till varje kunds behov. Uppdragen kan röra sig om allt från till exempel bildekor och arbetskläder till olika digitala lösningar.

– Kunden kan även lagra allt sitt marknadsmaterial i våra servrar och beställa sina produkter online. Vare sig det gäller profilkläder, en mässa i Shanghai eller i Borås, vi tar hand om allt och paketerar dit kunden vill ha sin leverans. Lokalt finns det ingen annan som har en så komplett service, säger Magnus Svalbring, sälj- och kundansvarig på Infoservice.

Infoservice på Torsåsgatan i Kalmar kan erbjuda det mesta under ett och samma tak inom affärskommunikation.
Infoservice på Torsåsgatan i Kalmar kan erbjuda det mesta under ett och samma tak inom affärskommunikation.

När Länsförsäkringar Kalmar län nyligen bytte namn till LF Kalmar var det ett självklart val att välja Infoservice. Anna Cederbrink är kommunikationschef på LF Kalmar.

– Infoservice omsätter vår vision till verklighet och gör den visuella kommunikationen mer direkt och tydlig, säger hon.

Valet av Infoservice för omprofileringen beror dels på ett redan tidigare långvarigt samarbete och dels på företagets omfattande expertis och resurser.

– Vi vill också gynna det lokala affärslivet, hälften av länets invånare är kunder hos oss och därför är vi måna om att det går bra för Kalmar län, säger Anna Cederbrink och fortsätter:

– Vi har fått en skräddarsydd lösning genom Infoservice i Kalmar. Det vi gillar är att de har ett otroligt brett utbud av tjänster. Dessutom snabb service och process från idé och beställning till att de levererar slutprodukter av hög kvalitet.

Magnus Svalbring, sälj- och kundansvarig  med  teamet på Infoservice.
Magnus Svalbring, sälj- och kundansvarig med teamet på Infoservice.

För LF Kalmar är samarbetet med Infoservice mer än bara en affärsrelation. Det har utvecklats till ett partnerskap där båda parterna delar en gemensam förståelse för varumärkesbehov och grafisk profil.

– Just nu bygger Infoservice mässmaterial och montrar åt oss. Våra bilar ska förses med nya stripar och vi har sex kontor i länet där fönster och dörrar behöver uppdateras med vår visuella identitet, säger Anna Cederbrink.

”Kunden kan vända sig till ett enda företag i stället för fyra olika”

Just det är en viktig del i varumärkesarbetet.

– Särskilt för oss som har centrala kontor på flera orter. Våra kunder ska både hitta till oss och få lust att besöka oss och mötas av kloka och inspirerande budskap.

Infoservice går att nå både online och på plats i Kalmar.

– Vi skräddarsyr lösningar och försöker hitta den bästa och mest ekonomiska lösningen för kunden, säger Joakim Ulestedt.
– Vi skräddarsyr lösningar och försöker hitta den bästa och mest ekonomiska lösningen för kunden, säger Joakim Ulestedt.

– Hos oss är den lokala närvaron viktig, det är bara att ringa oss eller knacka på dörren och titta in, säger Magnus Svalbring.

Vad är ni mest stolta över?

– Vi är mest stolta över vår förmåga att leverera snabbt tack vare att vi har egen produktion i huset och håller hög kvalitet. Vi svarar mot dagens krav på effektivitet och pålitlighet, det ska vara snabba puckar, säger Magnus Svalbring.

– Vår kunds förtroende för oss är avgörande. Vi tror att deras uppskattning för vår kombination av kvalitet och snabbhet är grunden för det förtroendet. Vi skräddarsyr lösningar och försöker hitta den bästa och mest ekonomiska lösningen för kunden, tillägger Joakim Ulestedt.

Infoservice i Kalmar

Ägare: Stefan Garnman, VD, Joakim Ulestedt, försäljningschef och Roger Hall, vice VD och storkundsansvarig.

Ort: Jobbar över hela landet med säte i Kalmar.

Inriktning: Tryckeri, skyltverkstad, profilreklam och byrå.

Antal anställda: 24.

Här kan du ta kontakt med Infoservice

Denna text är en annons producerad av Gota Media Brand Studio och inte av redaktionen. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på native@gotamedia.se