Annons
Insändare

Vi lämnar aldrig någon garanti på exakt 100/100-hastighet

Svar på insändaren ”Telia verkar tycka att kunderna själva ska åtgärda felen” införd i Barometern den 31 mars.
Bredband • Publicerad 5 april 2019
Detta är en insändare i Barometern Oskarshamns-Tidningen. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Bilden har inget med Telias produkter eller tjänster att göra.
Bilden har inget med Telias produkter eller tjänster att göra.Foto: Charles Krupa

Vi beklagar att du upplever att du inte fått den service som du önskat när du kontaktade oss. När det gäller tjänsten Bredband 100/100 så ger vi aldrig någon garanti på att hastigheten är exakt 100/100. Mer om detta hittar du på telia.se under rubriken ”villkor”. Dessutom låter det som om du har wifi och inte nätverkskabel och då påverkas wifi-kvaliteten inte bara av routern utan mer av miljön den verkar i. Till exempel kan den störas ut av grannars wifi-enheter och radiosignaler. Det är därför vi ber kunden vid problem att ändra frekvens för att förbättra kvaliteten. Hastigheten i ett wifi beror även på hur bra och hur pass ny datorn/telefonen/läsplattan är. Är de gamla spelar det ingen roll hur snabb routern är. Mer information om det här hittar du på https://www.telia.se/privat/support/wifi-guiden.

Vi passar även på att informera om vår tjänst ”Personlig Tekniker” som hjälper dig med tekniken i ditt hem eller företag. Idag har man ofta produkter och tjänster från olika leverantörer och det kan vara svårt att att få en överblick och en optimal användning av allt. Det hjälper våra personliga tekniker till med – på telia.se hittar du mer information.

Annons

När det gäller väntetider i våra kundtjänster så hade vi i mars i snitt en väntetid på 5 minuter för privatkunder och 1 minut för företagskunder och kunder som kopplas vidare hamnar alltid först i kön. Men det kan naturligtvis alltid uppstå enstaka toppar då många ringer till oss. Till exempel i samband med fakturor.

Inger Gunterberg

Telias Presstjänst

Annons
Annons
Annons
Annons