GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Enkelt och lyxigt - trenderna på båtmässan

Sverige är inte längre landet lagom. I alla fall inte när det gäller båtar. - Folk har inte längre tid, ork och råd att pyssla med båtar som man gjorde förr. I stället vill man ha det enkla båtlivet, säger Mats Eriksson, vd för båtbranschens riksförbund, Sweboat.(TT)
Publicerad 3 februari 2017
””

Det är hans analys av läget när den 58:e båtmässan i Göteborg slår upp sina portar till helgen.

Båtmarknaden håller på att delas i två tydliga segment - det enkla och det lyxiga.

Det finns många kunder som vill ha enkla lösningar, lätthanterliga båtar. Båtar med lite underhåll, båtar man kan ha på en trailer och köra till nya hamnar.

””

Han berättar också att det samtidigt finns många människor med gott om pengar, väldigt gott om pengar.

””

Men det är inte bara båten som ska vara bekväm. Det gäller även finansieringen.

””

Man kommer, precis som i bilbranschen, att utveckla sätt för köpare att komma till en finare båt på ett enklare sätt.

””

TT