Annons

Ökad försäljning för franska lyxmärket Hermès

Ekonomi • Publicerad 14 april 2023
Franska lyxmärken går bra i Kina. Arkivbild.
Franska lyxmärken går bra i Kina. Arkivbild.Foto: Mark Lennihan AP/TT.

Trots oroliga tider i ekonomin går det bra för de franska lyxmärkena.

På torsdagen rapporterade LVMH, med exklusiva märken som Louis Vuitton, Christian Dior och Moët & Chandon i sin portfölj, en kraftigt ökad försäljning.

Annons

På fredagen var det dags för konkurrenten Hermès att lägga korten på bordet.

Bolaget, som bland annat är känt för sina sidenscarfar, redovisar en försäljningsökning på 23 procent under årets första kvartal, jämfört med samma period året innan. Det är en bit högre än de 16 procent som analytikerna hade räknat med.

Enligt Hermès står den kinesiska marknaden för den största tillväxten.

TT
Så här jobbar Barometern Oskarshamns-Tidningen med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons