Annons

Fryshuset samarbetar med Grammis och Spotify

Musik • Publicerad 22 september 2021
Fryshuset samarbetar med flera företag inom musikbranschen. Arkivbild
Fryshuset samarbetar med flera företag inom musikbranschen. ArkivbildFoto: Jurek Holzer/SvD/TT

Unga som vanligtvis inte kommer i kontakt med musikbranschen ska nu få chansen. Organisationen Fryshuset ska genom ett samarbete med Grammis, Spotify, Live Nation och Musikporten introducera fler för svensk musikindustri.

Initiativet går under namnet "Grammis + Fryshuset + You" och består av en managementutbildning samt två inspirationsdagar på Fryshuset.

Annons

"Vi måste tillsammans ta ansvar för att driva på den förändring vi vill se, för att uppnå resultat krävs att stora delar av branschen hakar på", säger Ludvig Werner, vd på Ifpi Sverige, som är arrangör av Grammis, i ett pressmeddelande.

Under inspirationsdagarna kommer personer från samarbetsgrupperna att medverka med spetskunskap inom branschen.

Inspirationsdagarna äger rum den 13 och 14 november, medan den första omgången av managementutbildningen redan är i gång.

TT
Så här jobbar Barometern Oskarshamns-Tidningen med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons