GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Se till att lösa problemet med fuskåkare, Kalmar länstrafik

Skärpning, Kalmar länstrafik. Nu har framdörrarna varit stängda i ett år och ingen lösning har kommit.
Insändarskribenten är missnöjd över alla potentiella ”gratisåkare” i och med att framdörrarna är stängda på bussarna.
Insändarskribenten är missnöjd över alla potentiella ”gratisåkare” i och med att framdörrarna är stängda på bussarna.
Foto: Mats Holmertz
Detta är en insändare i Barometern Oskarshamns-Tidningen. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Hade det varit ett privat företag hade en lösning varit synlig inom 14 dagar. Att ni leker med våra skattepengar är skandal. Jag som åker buss varje dag och löser mitt busskort varje månad blir frustrerad när folk kliver på utan en giltig biljett. Och när man hör pratet när de hånskrattar och tycker vi som betalar är dumma i huvudet blir man förbannad. Många gånger har jag undrat varför jag ska lösa biljett när många inte gör det. Men jag har lärt mig vad som är rätt och fel, därav. Stort klapp till er chaufförer som ber folk blippa sin biljett och slänger av fuskåkarna, synd bara att inte alla chaufförer har råg i ryggen att våga. För inte kan jag gå in på Ica och ta en liter mjölk och gå ut utan att betala – det är väl samma sak eller? Så KLT se nu till att alla kort går att blippa och öppna framdörrarna och se till så att chaufförerna har ert stöd bakom sig så att de vågar slänga av tjuvåkarna. För några kontrollanter har jag aldrig råkat ut för under min tid och då åker jag ändå två gånger om dagen fem dagar i veckan.

Det är mina skattepengar ni leker med så se nu till att lösa problemet.

Besviken resenär som gör rätt för sig men till vilken nytta

Läs mer