”Att åtgärda problemet är mycket enkelt och inte så tidskrävande”
Då jag erhållit svar från Kalmar kommun att de har stor gränsdragning och samordningsproblem inom kommunen, har jag kompletterat med att upplysa flertal instanser såsom kultur-och fritidsförvaltningen, serviceförvaltningen, klagomålsavdelningen och kansliet. Med stor sannolikhet borde någon av ovanstående förvaltningar ansvara för hanteringen av åtgärder.
Att åtgärda problemet är mycket enkelt och inte så tidskrävande, då man kan börja med att avlägsna duvboet och därefter montera ett nät på takstolsänden för att hindra möjligheten till nya duvbon.
Nu har det gått fem veckor sedan Kalmar kommun erhållit upplysningen och alla undrar om det har hänt några åtgärder för att ta bort all fågelbajs och åtgärda duvboet vid Skälby boulehall.
Några åtgärder har självfallet inte förekommit och dessutom har kommuns servicebilar kört förbi fastigheten flertal gånger utan några åtgärder.
Nu är det dags inom Kalmar kommun att diskutera med alla tjänstemän hur ärendehanteringen, bemötande, samordningsproblem, gränsdragningsproblem av inkomna upplysningar från kommuninvånare (skattebetalare) skall hanteras.
En pensionär som bryr sig om Kalmar kommun