GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

”Att åtgärda problemet är mycket enkelt och inte så tidskrävande”

Jag har som ansvarig kommuninvånare informerat om duvbon som förstör kommunens fastighet och är en stor olägenhet med massor av fågelbajs framför entrén till Skälby boulehall.
Insändare • Publicerad 3 november 2021
Detta är en insändare i Barometern Oskarshamns-Tidningen. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Då jag erhållit svar från Kalmar kommun att de har stor gränsdragning och samordningsproblem inom kommunen, har jag kompletterat med att upplysa flertal instanser såsom kultur-och fritidsförvaltningen, serviceförvaltningen, klagomålsavdelningen och kansliet. Med stor sannolikhet borde någon av ovanstående förvaltningar ansvara för hanteringen av åtgärder.

Att åtgärda problemet är mycket enkelt och inte så tidskrävande, då man kan börja med att avlägsna duvboet och därefter montera ett nät på takstolsänden för att hindra möjligheten till nya duvbon.

"Att åtgärda problemet är mycket enkelt och inte så tidskrävande, då man kan börja med att avlägsna duvboet ”, skriver insändarskribenten.
"Att åtgärda problemet är mycket enkelt och inte så tidskrävande, då man kan börja med att avlägsna duvboet ”, skriver insändarskribenten.
Foto: Lise Åserud

Nu har det gått fem veckor sedan Kalmar kommun erhållit upplysningen och alla undrar om det har hänt några åtgärder för att ta bort all fågelbajs och åtgärda duvboet vid Skälby boulehall.

Några åtgärder har självfallet inte förekommit och dessutom har kommuns servicebilar kört förbi fastigheten flertal gånger utan några åtgärder.

Nu är det dags inom Kalmar kommun att diskutera med alla tjänstemän hur ärendehanteringen, bemötande, samordningsproblem, gränsdragningsproblem av inkomna upplysningar från kommuninvånare (skattebetalare) skall hanteras.

En pensionär som bryr sig om Kalmar kommun

Välkommen att kommentera

Välkommen att kommentera! Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Barometern och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.