Insändare

KLT:s ersättning är ett hån

Tåg Artikeln publicerades
Tågresan gick inte som insändarskribenten hade tänkt sig. Inte heller efterspelet.
Foto: Izabelle Nordfjell/TT
Tågresan gick inte som insändarskribenten hade tänkt sig. Inte heller efterspelet.

Efter en mardrömsresa med tåg genom Sverige förstår jag varför SJ har så dåligt rykte, men den här gången var det faktiskt Kalmar länstrafik som var boven i dramat.

Att det kan bli fel och förseningar förstår jag, men då det händer förväntar jag mig få hjälp av resebolaget att ordna med en trygg hemfärd. I stället bokar KLT in mig på en ersättningsresa med mer tids väntan på olika stationer än faktisk restid. Bland annat en timmes väntan på Hallsbergs station efter väntsalens stängningstid klockan 23. Ersättningen för denna mardrömsresa, halva biljettpriset tillbaka, är ett hån mot mig som resenär.

 

Missnöjd resenär

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Barometern Oskarshamns-Tidningen och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.