Annons
Insändare

KLT:s ersättning är ett hån

Efter en mardrömsresa med tåg genom Sverige förstår jag varför SJ har så dåligt rykte, men den här gången var det faktiskt Kalmar länstrafik som var boven i dramat.
Tåg • Publicerad 11 juni 2019
Detta är en insändare i Barometern Oskarshamns-Tidningen. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Tågresan gick inte som insändarskribenten hade tänkt sig. Inte heller efterspelet.
Tågresan gick inte som insändarskribenten hade tänkt sig. Inte heller efterspelet.Foto: Izabelle Nordfjell/TT

Att det kan bli fel och förseningar förstår jag, men då det händer förväntar jag mig få hjälp av resebolaget att ordna med en trygg hemfärd. I stället bokar KLT in mig på en ersättningsresa med mer tids väntan på olika stationer än faktisk restid. Bland annat en timmes väntan på Hallsbergs station efter väntsalens stängningstid klockan 23. Ersättningen för denna mardrömsresa, halva biljettpriset tillbaka, är ett hån mot mig som resenär.

Missnöjd resenär

Annons
Annons
Annons
Annons