Kaos vid parkeringsplatserna

Kalmar 2008-11-03 | Uppdaterad 2008-11-03

Kaos, förvirring och ilska. De nya parkeringsavgifterna sätter känslorna på svall. På måndagsmorgonen ringlade sig p-köerna långa.


Köerna blev stundtals långa vid parkeringsautomaterna på morgonen. I dag är första dagen då det kostar pengar vid de parkeringar som tidigare varit gratis.

LäS MER

– Informationen har varit urkass, säger Åke Fransson som bor på Kvarnholmen.
– Det här är en ren parodi, flikar Anders Gardefalk in.
Tidigt på måndagsmorgonen var ännu inte alla nya parkeringsautomater avtäckta.
Den blå plasten satt kvar och en del tog därför det säkra före det osäkra och gick till de automater som verkade fungera.
Vid stora parkeringen utanför Pressbyråkiosken var köerna långa. Gert Nilsson, på gatu- och parkkontoret, fanns på plats för att hjälpa alla rådvilla att göra rätt i automaterna.
– Det är kaos överallt. Och det beror på parkeringsautomaterna, säger Gert Nilsson.
– De är inte logiska. Ska man betala med knapparna matar man in kortet först. Men ska man däremot betala för boendeparkering eller månadsbetala trycker man knapparna först.
– Dessutom använder man inte sitt bankkort som i bankomaterna. Man måste vända på det.
Allt medan stressade bilister försökte förstå instruktionerna växte sig köerna längre till automaterna. Och irritationen över sakernas tillstånd ökade i samma takt.
– Jag jobbar inne i stan. Det är trist att behöva betala varje dag för att jobba. Det blir ju en del pengar och det känns inte bra, säger Jennie Gustafsson.
Helena Nyholm håller med. Även ett månadskort på 300 kronor innebär en del pengar över ett år, menar hon.
För de som bor inne på Kvarnholmen kostar det 100 kronor i månaden. Men då måste man ha skaffat ett tillstånd först för 250 kronor.
– Det är inte det lättaste, säger Åke Fransson. Jag försökte anmäla på hemsidan, men det fungerade ju inte. Det blev bara skit av det. Jag kom bara halvvägs.
För att saker och ting ska fungera måste kommunen informera ordentligt. Enligt Åke Fransson har informationen varit under all kritik.
Fastighetsmäklare Anders Gardefalk är inte heller glad över de nya avgifterna. Han tycker att Kalmar har småstadskomplex. Allt behöver inte alltid vara som i Stockholm.
– Det här är en ren parodi, säger han.



Kommentarer

  • Syftet???????

    Vad vill kommunen uppnå? Är syftet att minska handeln inne på kvarnholmen och förflytta den ut till kvateret "Bilen"? Om det är fallet så lyckas man nog jättebra. Kalmar är väl inte större än att vi har råd att ha en del fria parkeringsplatsen inne i centrum.


  • Motionsmöjlighet

    Jag förstår inte varför det ska gnällas så hos kalmariterna. Det är väl självklart att man ska betala för att man använder en parkeringsplats. Dessa avgifterna är dessutom betydligt mindre än i många andra städer.

    Förhoppningsvis kan detta få fler till att välja cykeln istället för bilen så vi kan få en bättre luftmiljö. Jag känner flera som har mellan 1-3 km till arbetet, men som ändå tagit bilen, nu kanske det kan bli ändring på det förhoppningsvis. Tänk vad mycket friskare kalmariterna kan bli.Det kan förhoppningsvis också gynna busstrafiken!

    Själv har jag sex kilometer till jobbet och cyklar året runt - det finns dubbdäck även till cyklar. Detta blir en utmärkt motion så slipper man gå på gymmet efter jobbet.


  • Oj, kostar det?

    Ta cykeln då! Ja visst ja, det finns ju knappt några cykelbanor i Kalmar..

    300 kr för ett månadskort är väl inget. Ett 30-dagarskort på SL (Sthlm lokaltrafik) kostar 690 kr. Och att pendla med bilen till jobbet i Stockholm törs jag inte ens gissa på vad det kostar. KLT har för övrigt pendlarkort som motsvarar en månadsparkering.


  • Den förlorade staden

    Nu har också gatukontoret bidragit med att tömma det genuina Kalmar (Kvarnholmen) på besökare för att istället tvingas till trista och likgiltiga köpcentra utanför staden. Köpcentra som dessutom inte kan nås med cykel. Vart tog miljöpartiet vägen i den demokratiska processen. Dom är väl lika köpta som den övriga antidemokratiska församlingen.


  • "Motionsmöjlighet"

    Det låter på dina rader som om parkeringen på Kvarnholmen gäller de som jobbar där eller bor i Kalmar....det finns en grupp till:
    Turister och övriga besökare utifrån.
    Den gruppen cyklar inte till Kalmar.

    Lycka till, å glöm inte cykelpumpen!


  • Cykla

    Jo visst kan man cykla sommartid funkar det i kalmar men vintertid då funkar det INTE. För på vintern finns det inget som heter cykelbanor för Kalmar kommun.. Om du som jag bor lite utanför stan (eller ja det spelar ingen roll).. För cykelvägarna plogas el sandas endast i nödfall


  • Nästan gratis

    5 kr i timmen är väl inget att bråka om!? Det är mycket dyrare i andra städer och inte klagar någon där inte..
    Däremot kunde man ju utnyttja modern teknik med betalning via mobil så att man slipper gå till en biljettautomat. Så är det på många andra ställen.


  • storstadskomplex

    Tänka sig ,när skall kommunenledningen,byggherrar och vissa andra typ signatur micke börja fatta att Kalmar inte är i närheten av en storstad..
    Vi har ju t.o.m minus i inflyttning.
    Varför kan ni inte inse att Kalmar är en småstad och kommer så att förbli.


  • Halledusiden

    Nämen stackars Kalmariter, vet ni inte hur en parkeringsautomat fungerar? Måste var svårt.

    För böveln slut klaga ngn gång. Jag blir så trött!
    Utanför min bostad i Malmö kostar det 20 kr timmen att parkera..

    För 60-70 år sedan fanns inga bilar, då var det bra eller hu?


  • Håller med

    Jag håller med om att det är gnäll! 5 kr i timman är inte så mkt jämfört med andra städer! Sen kan jag säga att automaterna inte var solklara direkt!?


  • Följdeffekter

    Bor man lite utanför city (Rinkabyholm,Hossmo Lindsdal,Smedby) är det dels rätt långt att cykla och om syftet med resan är att köpa något är det inte alltid helt enkelt att frakta på cykeln. Företaget där jag jobbar på brukar ibland träffas för konferenser på ex. stadshotellet. Det har alltid varit så att vi som bor utanför tagit bilen in och med god tid på sig och lite tur har det alltid gått att ordna gratis parkering över dagen. Nu kommer vi på företaget säga stopp för aktiviteter på Kvarnholmen om inte parkeringsavgifterna för alla anställda betalas. Troligtvis kommer det bli billigare att åka till andra ställen än de som finns på Kvarnholmen. Jag tror att många företag kommer gå omkull inne på Kvarnholmen till följd av detta. Både restauranger och butiker. Alla bor inte på cykelavstånd och det är mycket lättare att göra sina ärenden på annat håll. Tråkigt för det var rätt mysigt att "gå på stan" trots allt.


  • hmm!

    Ja jag säger då det. SNÅLA SMÅLÄNINGAR


  • Bra för oss som shoppar

    Mycket bra för oss som ska shoppa, nu vet jag att det finns p-platser. Gör ingenting att det kostar några kronor.


  • Det funkade väl bra innan?!

    1. Att tycka att det är billigt att parkera i Kalmar i jämförelse med Stockholm har ingen poäng. I Stockholm ligger även lönerna högre...
    2. Efter som att kommunen hellre räknar fel i sina budgetar och delar ut tårta till sina anställda än att skotta vägarna och än mer nu i framtiden behövligt -cykelbanorna, så kan man ju inte räkna med att kunna cykla till stan.
    3. Sätt istället in fler bussar. Alternativt så kan väl Johan och Ronny & Co lägga lite av sitt krut på att bygga en tunnelbana?! Det skulle väl passa med deras storstadskomplex... ;)


  • 300 kr i månaden, blaha blaha

    300 spänn skulle det kosta mig att parkera en dag (tio timmar) där jag jobbar i City, Sthlm. Det blir 3.300 kr/mån och det en del pengar även för en Sthlmare...


  • Carpark

    Rätt intressant att inte CarPark som sköter kontrollen på parkeringsplatserna inte själva betalar parkeringsavgift när de tar upp en parkeringsruta, Detta skedde vid parkering vid cellgraven/Fängelset kl 12.05 på måndagen. måste ge dem lite beröm de åkte faktiskt 3 st i bilen.

    Att reagera på att något som varit gratis börjar kosta är helt logiskt i denna del av Sverige Snålland.


  • Fel fokus

    Priset är en ickefråga. Anser man det dyrt, ja då har man nog legat i ide i sisådär 10-15 år. Att man höjer taxan på Kvarnholmen och avgiftsbelägger även de tidigare gratisparkeringarna, det känns helt rimligt. Den kritik som pendlare och andra som jobbar på Kvarnholmen, liksom somliga från Kvarnholmens handel, kommer med mot den saken tycker jag är märklig. Handeln tror jag verkligen inte påverkas negativt av den delen. Däremot har jag svårt att förstå och acceptera att så stor andel av parkeringarna har en begränsning satt till en timmes parkering. DET skulle jag vara upprörd över om jag bedrev handel på Kvarnholmen, för som jag sett somliga reflektera kring, på en timme hinner man inte mycket, och att sätta den gränsen (även om den på många parkeringar inte är ny) kommer tveklöst att stressa många konsumenter, vilket garanterat inte gynnar handeln. Den som är beredd att betala för sin parkeringsplats ska förstås få stå precis så länge som han eller hon önskar, vilket inte bara skulle gynna handeln, utan även de som av jobbskäl vill parkera på Kvarnholmen (och därmed även deras arbetsgivare).

    Sedan kvarstår ju grundproblemet, att antalet parkeringsplatser är för få. Jag är 34 år. Så länge jag kan minnas har man ältat denna fråga, och "lösningarna" har hela tiden handlat om taxor och/eller parkeringstider, aldrig om själva grundkapaciteten. För där kommer man inte framåt. Parkeringshus? Då får främst miljöpartister och centerpartister frispel. Man kan bli trött för mindre.


  • Nu är det ju inte bara att cykla...

    Det skriks mycket i typ med: "ni kan ju cykla, det är bara nyttigt", och "5 kr/tim är ju ingenting"..
    I verkligheten är problemet så mycket större!
    Jag är numera tvingad att betala 360 kr/vecka för att ställa från mig bilen, då jag inte arbetar inom Kalmar och åker tåg.
    Men, jag får väl köra till Nybro, parkera gratis, och kliva på tåget där, det tjänar jag stora pengar på! Runt 1200 kr/månad!
    Att miljön kommer förlora på det, får jag väl sätta på Kalmar's nota...
    Säger som de danske: "hål i huvet!"


  • handikappade

    det finns något som heter handikapp oxå, de kan inte cykla till stan och de behöver särskilda pakeringar, finns det tillräkligt många till dom?


  • Enkelt

    För mig som inte bor i central kalmar är det hela ganska enkelt. Att ta mig till kalmar kostar pengar. Att parkera kostar pengar. Att inte åka in til kalmar utan instället handla av en mindre handlare lokalt kostar ungefär lika mycket som att åka till kalmar och parkera där. Skillnaden blir att jag får tid över till annat om jag inte åker in till kalmar. Kan någon gissa hur jag gör?
    //Tobias


  • Olika åsikter

    Egentligen oroas jag varken för parkeringsavgifter elle icke parkeringsavgifter.
    Tonen i insändarna är tråkig, det måste väl vara ok att ha olika åsikter men ta det lugnt,
    det finns dom som gillar park avg och dom som inte gillar. Det måste gå att diskutera på saklig grund utan att vara så otrevliga eller är det så att ni har så tråkiga liv att ni måste ha ut er frustration..min största oro är för handlarna i centrum, om vårt fina affärsliv kan vara kvar så det väl ok att cykla. Jag bryr mig inte om jag får betala, än så länga kan jag välja att cykla eller promenera,,eller åka bil.


  • Höj parkeringsavgiften mer

    Om nu Kalmar är en storstad a?la Paris så får ni betala oxå.
    Fram med fler lapp-lisor som kontrollerar, ordning på stan
    Tack för mig


  • Ok men varför?

    Jag bor fem mil utanför Kalmar och betalar redan 2000 kronor i bensinpengar per månad för att ta mig till och från jobbet, så 300 kronor till per månad kan jag ta.
    Fast det går att parkera gratis för att handla på Maxi eller Ikea, men inte när jag ska jobba. Jag förstår inte logiken. Men om någon talar om att det gäller att tjäna pengar på parkeringsavgifter så klarnar det, Kom bara inte dragandes med argument som miljöskäl och annat. Via skattesedeln betalar jag f.ö. redan till en kollektivtrafik jag inte kan använda.
    En intressant fråga i sådana här sammanhang:
    Vilka har gratis parkering med frikort o.dyl. Vore intressant med en redovisning.

    Denaturaliserad skåning


  • Ok men varför

    Jag bor fem mil utanför Kalmar och betalar redan 2000 kronor i bensinpengar per månad för att ta mig till och från jobbet, så 300 kronor till per månad kan jag ta.
    Fast det går att parkera gratis för att handla på Maxi eller Ikea, men inte när jag ska jobba. Jag förstår inte logiken. Men om någon talar om att det gäller att tjäna pengar på parkeringsavgifter så klarnar det, Kom bara inte dragandes med argument som miljöskäl och annat. Via skattesedeln betalar jag f.ö. redan till en kollektivtrafik jag inte kan använda.
    En intressant fråga i sådana här sammanhang:
    Vilka har gratis parkering med frikort o.dyl. Vore intressant med en redovisning.

    Denaturaliserad skåning


  • Samma avgifter överallt

    Det vore väl ändå ett visst mått av sans o vett om det kostade lika mycket överallt. På Kvarnholem, vid IKEA, Citygross, OBS mfl. Då vore det ju inte att missgynna någon speciell handlare, anställd eller konsument. Som det är nu är det en medveten satsning på att missgynna en viss grupp dvs de som arbetar, driver näring eller handlar på Kvarnholmen.


  • Motionnsmöjlighet

    ...och varför skall de som jobbar på Kvarnholmen straffas och inte alla andra. Varför skall konsumenter som handlar på Kvarnholmen straffas och inte de andra.


  • Billigare än andra städer!

    5 kronor i timme ÄR inte mycket. När jag bodde i Jönköping kostade det 10 kr per timme. Och det var 1997!

    Sluta gnäll och var tacksamma för att ni haft gratisparkering så länge på Kvarnholmen!


  • 1000%

    Ola!
    Tjänar de 1000% mer i lön i Sthlm? Då ska jag flytta till nollåtta och köpa en bil med stoooor motor och pendla samt felparkera varje dag.


  • Det kostar 10 kr/tim på långtid..

    Det räcker inte med 5 kr/tim på långtidsparkeringen, det kostar 10. För mig som ställer bilen vid stationen och tar tåget, kostar det 360 kr i veckan! Det är löjligt dyrt!

    Kalmar är en av Sveriges minsta städer, och borde såväl som Nybro ha gratis parkeringar.
    Sluta stödja Carpark och andra parasiter!


  • Dåligt!

    Cyklen och bussar det kan vara bra till mycket när man ska ta sig någonstanns!
    Men det är inte alltid väglaget gör det möjligt att ta sig fram med en cykel!
    Bussarna är inte alltid dom passar in med skola,dagis,läkarbesöks tider,arbetes tider m.m
    Aldrig hört att det vart några problem med gratis parkeringarna innan så, jag förstår inte vitsen med att sätta betalnings aoutomat där nu!


  • 5:- i timman.....

    Nej, nu får ni ge er...5:- spänn i timmen är väl inget att gnälla över.


  • veckan samtalsämne vid fikarasten

    min första tanke var, som så många andra bilägares, men inte ska jag betala!! MEN två skäl kom ganska snabbt upp i mitt huvud, ett: tänk på vinsterna för miljön i Kalmar två: bättre betalda parkeringsplatser än att kommunen måste sälja marken till förmån för fler moderna byggnationer på kvarnholmen... bara en liten tanke så här i morgontimmen
    och ni som pendlar... fanns månadskort för 300 kronor i månaden för parkering... e itne detta överkomligt??


  • Cykelavstånd till det mesta

    Mitt intryck av Kalmarborna, jämfört med t ex Malmöbor, är att de tar bilen i tid och otid, kanske för att köpa en tidning eller ett paket cigg. Det behöver man inte; det går lika bra att cykla och är nyttigare. Det vet man i stora cykelstäder som Malmö och Köpenhamn, där parkeringen är dyr. Behöver man en bil, t ex för att ta hem en soffa eller ett lass taktegel, åker man knappast till Kvarnholmen utan exempelvis till IKEA eller Bauhaus, där parkeringen är ?gratis? (även om den förstås är inbakad i varornas pris). En mycket märklig diskussion detta: i större delen av västvärlden är bilkörning förknippad med höga parkeringsavgifter, långa köer, mycket spilltid och frustration. Här gnälls det över en femma i timmen i en i övrigt mycket gynnsam trafiksituation. Och tänk om snålheten kunde få kalmariterna att ställa bilen. Miljön blir bättre, den egna kroppen och psyket likaså. Jag cyklade från Rinkabyholm till Fredriksskans i söndags. Jag cyklar ofta den sträckan. Det tar 20 minuter, så kom inte och säg att det är långt, för det är det inte.


  • Vad trött jag blir

    Vad trött jag blir på ert gnäll. Klart man ska betala om man parkerar i stan. Och Kalmar är faktiskt inte så stort utan ni kan cykla om ni ska någonstans. För många år sen så bestämdes att man inte fick köra bil i centrum för folket stördes. Man blir ju förvånad. Bor man i stan så är det väl självklart att man inte kan få det knäpptyst utanför fönstret. Flytta till Landet istället om du vill ha det tyst.
    Åk kommunalt om ni tycker det är dyrt att parkera för för bussarna som går i stan sitter det 1-2 personer på. Det måste vara svindyrt att köra runt med så stora bussar och så lite folk.
    Tänk på miljön


  • Skit

    Vi boende på kvarnholmen borde få de lättare och billigare att få parkering på kvarnholmen iaf. Detta är skandal, massa krångel att skaffa detta tillståndet. Den som står på lägenheten måste stå på bilen och försökringen för att få tillstånd lixom. Borde räcka med namn och adress, denna bilen tillhör denna andressen. För övrigt är de ett slag mot kvarnholmen, den kommer dö ut. Redan många affärer och 16 till på G där ute? Det så klart skitbra för kalmar, men är de gratis att parkera där ute är de ju inga mer än vi som bor i centrum som har intresse för att handla där.


  • Lönesänkning

    Vem betalar min lönesänkning som blir 300:- varje månad. Det är ju ingen jävel som får högre lön för att jobba i stan. Men alla ni som jämnför med storstäderna vet ju dock inte då att i storstäderna får de högre löner.... Tänkte ni på det eller.....


  • stoppa pressarna!

    Grattis Kalmar (dressman), ni är nu som vilken annan stad som helst på planeten och det är smått fantastiskt att ni kunde komma undan så här långt.

    Jag kan förstå att det är ett utmärkt skäl för att få gnälla lite extra, och det är vi ju världsledande på i kalmar, gör DET till en exprotvara vet ja så kanske vi har råd att betala hela 5kr/timme, alternativt lägg det på att bygga en arena för hemmalaget, pinsamt att det inte redan gjorts nu när guldet stundar, jag säger då det, vilken underbar logik...


  • cykeln

    Jaha ja då ska det bli ännu fler vinglandes cyklister på gatorna och vi vet ju hur trafikmoralen är bland dessa som inte ens kan ha lyse eller hjälm i många fall. Vet inte hur många gånger som jag eller min son nästan blivit påkörda bakifrån av en cyklist i full fart på gångvägarna.


  • RE ; Von Anka

    Det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna man blir rik på (:


Marknaden flyttas på prov

Kalmar [Uppdaterad i går 12:02]

Torghandeln i Kalmar kan vara på väg att lämna Stortorget. Försöket att låta knallarna slå upp sina stånd vid Jordbroporten blev redan från starten en succé. Läs mer

 

Torghandeln

Ska torghandeln flyttas från Stortorget?

Visa resultat




Kalmar har snyggaste hamnkontoret

Kalmar [Uppdaterad 2012-05-24]

Hamnkontoret i Kalmar är Sveriges snyggaste. Läs mer

 

Snyggaste hamnkontoret?

Vad tycker du om hamnkontoret i Kalmar?

Visa resultat




Huvudnyheter just nu

Tre månaders kö på Bilprovningen

Nybro [Uppdaterad i går 09:56]

När sommarbilen skulle besiktigas ringde Nybrobon till bilprovningen.
Första lediga tid var 31 augusti.
Läs mer

 

Kö till Bilprovningen

Hur länge är det acceptabelt att vänta på besiktning?

Visa resultat




Marknaden flyttas på prov

Kalmar [Uppdaterad i går 12:02]

Torghandeln i Kalmar kan vara på väg att lämna Stortorget. Försöket att låta knallarna slå upp sina stånd vid Jordbroporten blev redan från starten en succé. Läs mer

 

Torghandeln

Ska torghandeln flyttas från Stortorget?

Visa resultat




Kalmarredaktionen

Välkommen med tips till oss.
Nyhetschef: 0480-592 80
Södra Långgatan 33
nyhetschefen@barometern.se

. .



Kalmar

Med livet i sina händer

Barometerns fotograf Mikael Johansson har följt barnmorskan Anita Lilja i arbetet på förlossningen och BB.

Bonus

Besök Kalmar slott som du aldrig sett det förut

I mörkaste hålor och högsta torn. Följ med på en rundtur bland legender, kungar, vardag, fest, fängelsehålor och frågelek.

Mest läst just nu på Barometern.se


Mediespelaren

Missa inte mediebiblioteket

Barometern.se satsar på multimedia. Här hittar du bildspel, ljudklipp och vårt samlade utbud av webb-tv.

Tjänstgörande webbredaktör

Har du hört någonting som vi borde skriva om? Tipsa mig direkt.

Jesper Ericson
jesper.ericson@barometern.se
Telefon: 0480-592 24


Senaste nytt lokalt

 

Eurovision song contest

Hur går det för Loreen i finalen?

Visa resultat



Blogg

Föreningsmänniskor som Bitte växer inte på träd

"Träffade Bitte Börjesson i den lokala mataffären tidigare i dag och Glömminges starka kvinna gick och bar på en korg med diverse artiklar."

Blogg

Vad händer bakom på Apple?

"Med innovationer som iPhone, iPad och Macbook Air i bagaget väcker det förstås nyfikenhet och förväntningar kring vad Apple har på gång."

Senaste blogginläggen

Mest läst just nu på Barometern.se


Nyheter

Bara i papperstidningen i dag!

Kalmar: Männen dominerar när Linné anställer
Öland: Familjär filtfestival fixas för Färjestaden
Kalmar län: Bistra siffror i vården oroar direktören

Bostad

Sök fastigheter på Barometern.se

I Fastighetssök kan man söka efter gjorda fastighetsaffärer i Kalmar och Blekinge län. Det går att filtrera sin sökning efter vad det är för slags fastighet, när köpet är gjort, pris och taxeringsvärde. Läs mer

logga
Logga
Bilen
Volvo V50 T5 220 HK -05
Svart 20.700 mil 89.000 kr
Logga
Bilen
Toyota Avensis 2,2 D-Cat Aut Business -11
Blåmetallic 2.600 mil 230.000 kr
Logga
Bilen
Volvo V70 II 2,4D Momentum -08
Silver metallic 12.367 mil 159.000 kr (127.200 ex moms)
Logga
Bilen
CF Moto X7 -12
White edition 0 mil 64.900 kr (51.920 ex moms)
Logga
Bilen
Citroën C3 1,4i SX Comfort -07
Rödmet. 7.600 mil 69.000 kr

Informations- och kommunikationsansvarig
IST Sverige AB söker informations- och kommunikationsansvarig. Placering Växjö.
Arrow LÄS MER
Brand Manager
Galvin Green söker Brand Manager.
Arrow LÄS MER
Fordonstekniker
Flexbuss söker Fordonstekniker i Nybro
Arrow LÄS MER
Bovärd
Kuststaden Fastigheter AB söker bovärd. Placering Oskarshamn.
Arrow LÄS MER
Ekonom
Xylem Water Solutions AB söker ekonom. Placering Emmaboda.
Arrow LÄS MER
Enhetschef
Kulturparken Småland söker Enhetschef till reception/butik/konferens
Arrow LÄS MER
Förarprövare
Växjö Fria Fordonsgymnasium söker förarprövare. Placering Karlshamn.
Arrow LÄS MER
HR Specialist
Oskarshamns kommun söker HR Specialist i Oskarshamn
Arrow LÄS MER
Affärsdriven konsult
Högström & Co söker affärsdriven konsult. Placering Växjö.
Arrow LÄS MER
Kvalificerad Redovisningsekonom
BEVI söker Kvalificerad Redovisningsekonom
Arrow LÄS MER
Chef samt teamledare
Bevola A/S söker chef samt teamledare. Placering Växjö.
Arrow LÄS MER
Säljare till dagligvaruhandeln
Axellus Sverige AB söker säljare till dagligvaruhandeln. Distrikt, del av Småland inklusive Öland.
Arrow LÄS MER
Produktionsledare
Smurfit Kappa Sverige AB söker produktionsledare. Placering Nybro.
Arrow LÄS MER
VD
Dasa Control Systems AB söker VD.
Arrow LÄS MER
Projektledare
Hansa Bygg AB söker projektledare.
Arrow LÄS MER
Kvalitetschef samt produktionsingenjör
Dupont Powder Coatings söker kvalitetschef samt produktionsingenjör. Placering Västervik.
Arrow LÄS MER
Redovisningsansvarig samt HR-ansvarig
IST Sverige AB söker redovisningsansvarig samt HR-ansvarig. Placering Växjö.
Arrow LÄS MER
Ekonomichef
Kalmarsunds Gymnasieförbund söker Ekonomichef
Arrow LÄS MER
Produktionschef
Norden söker produktionschef.
Arrow LÄS MER
Lackerare
Bilkompani Kalmar söker Lackerare i Kalmar
Arrow LÄS MER

arrow SE ALLA JOBB (45 ST.)
Arrow ANNONSERA