Missade Kinaresan – anmäler resebyrån

Nybro Artikeln publicerades

En Nybrobo har nu anmält en resebyrå i Stockholm till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Tvisten gäller en utebliven Kinaresa. Enligt Nybrobon köpte hans fru en resa för nästan 40 000 kronor men på grund av att resebyrån inte tog fram det inbjudningsdokument som krävdes av Chinese Visa Application Service Center i Göteborg missade hon hela resan. Nu kräver paret att resebyrån återbetalar kostnaderna för biljett och visum.

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Barometern Oskarshamns-Tidningen och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.