Annons

Missnöjd kund anmälde madrassköp

Kunden rekommenderades att lägga ut de nya madrasserna på golvet och stampa på dem en gång i månaden. Nu har nätföretaget anmälts av kunden.
Mönsterås kommun • Publicerad 7 mars 2018

Familjen var missnöjd med både sängen och madrasserna som köptes på nätet. När de tog kontakt med företaget fick de enligt uppgift höra att de skulle lägga ut madrasserna på golvet och stampa på dem, och att det skulle ske en gång i månaden. De gjorde detta tio dagar i rad, men det blev ingen skillnad.

Företaget erbjöd sig att skicka nya madrasser om familjen betalade in 1 000 kronor. Men när inbetalningen gjorts fick man till svar att leverantören inte tillverkade madrasserna längre, och reklamationen gick inte igen eftersom garantin inte gällde madrasserna. Pengarna har de inte fått tillbaka.

Nu har madrassköpet blivit ett ärende för Allmänna reklamationsnämnden dit familjen vänt sig i hopp om att få en ny vara eller häva köpet.

Åsa BorefurSkicka e-post
Så här jobbar Barometern Oskarshamns-Tidningen med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons