Annons

Mediaanalys fusionerar

Kalmarbaserade Mediaanalys går samman med Mediaview och Kenzaku och bildar Viva media group. Sammanslagningen innebär nya arbetstillfällen.
Kalmar • Publicerad 24 juni 2014
Ur ett Kalmarperspektiv kommer det framför allt att innebära nya arbetstillfällen, säger Henrik Zobal som räknar med att kunna nyanställa 20?30 personer.
Ur ett Kalmarperspektiv kommer det framför allt att innebära nya arbetstillfällen, säger Henrik Zobal som räknar med att kunna nyanställa 20?30 personer.Foto: Anton Lernstål

Fusionen har varit på gång under en längre tid men det senaste halvåret har förhandlingarna intensifierats.

I måndags eftermiddag kunde en nöjd Henrik Zobal, vice vd för Viva media group och tidigare vd och salesmanager för Mediaanalys, presentera sammanslagningen.

Annons

– Det känns otroligt motiverande att fortsätta Mediaanalys resa i ett större sammanhang. Det ska bli spännande att vara med och leda branschen framåt, säger han.

I och med sammanslagningen blir Viva media group nordens ledande företag inom marknadskommunikation i digitala kanaler.

I dag har företaget 130 anställda fördelade på sju kontor i Sverige och omsätter årligen 230 miljoner kronor.

– Med den storleken kommer vi att vara med och leda branschen och marknaden framåt. Ur ett Kalmarperspektiv kommer det framför allt att innebära nya arbetstillfällen, säger Henrik Zobal som räknar med att kunna nyanställa 20–30 personer inom bland annat webbproduktion och projektledning de närmaste tre åren.

Vd för Viva media group blir Magnus Hasselteg, tidigare vd för Mediaview.

Anton Lernstål

Jonatan Bergöö
Så här jobbar Barometern Oskarshamns-Tidningen med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons