Många klagomål på företaget

Kalmar Artikeln publicerades

Företaget Servicefinder är inte uppsatt på Svensk Handels varningslista över oseriösa företag – men på nätet svämmar klagomålen över mot bolaget.

Entreprenören Susanne Jarl, som driver en av Sveriges största matbloggar, är en av de som öppet kritiserar Servicefinder.

”Servicefinder är ett oseriöst företag med telefonförsäljare som ringer upp småföretagare och försöker sälja olika former av abonnemang under oseriösa former. För de som luras förlängs dessutom abonnemanget med två år i taget. Servicefinder har kopplingar till Tjänsteguiden som också fått mycket kritik och verkar minst sagt lika oseriösa.”, skriver hon.

På hennes blogg har över 75 personer kommenterat Servicefinders metoder. Många av dem är nyföretagare som inte kan svenska språket så bra. Alla är mycket kritiska till företaget.

Servicefinder omsatte 2014 42,8 miljoner kronor och hade 41 anställda. Resultaten har varit svaga under ett flertal år – senaste tre boksluten har bolaget levererat en förlust på sammanlagt 11,4 miljoner kronor.