De är nominerade till Årets marknadsförare

Kalmar Artikeln publicerades

Nomineringsprocessen till priset Årets marknadsförare är klar. Tre företag återstår nu i kampen om det prestigefyllda priset som delas ut på Guldfesten i mars.

I år tog Barometern över ägandet av priset från Marknadsföreningen i Kalmar. Många nomineringar har kommit in – och nu har juryn bestämt vilka de tre finalisterna är.

Dessa är Bilkompani (för sin kampanj On Tour), Pontuz Löfgren AB (för olika insatser) och KLT (för sin kampanj Bosse).

– Vi sätter särskild vikt vid kreativitet, inspiration och att man kan vara en nytänkande i den bransch man verkar i, säger Elis Nazmieva Eriksson som är upplage- och marknadschef på Barometern.

I början på februari kommer företagen att träffa juryn som därefter fattar beslut. Vinnaren avslöjas på Guldfesten 9 mars.

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Barometern Oskarshamns-Tidningen och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.