Insändare

Omdömeslöst och fel agerande av läkare

Insändare ,

Svar till signaturen "Upprörd patient".

Frågorna du ställer i en insändare i Barometern 6 april är högst befogade.

På vår akutmottagning behandlar vi människor, på samma sätt som på alla andra akutmottagningar i vårt land, utifrån deras tillstånd och inte utifrån vem man är.

Sjukvårdsutbildad personal har visserligen kunskaper inom området men är i grunden människor med både fel och brister.

Jag antar att läkaren, som jag personligen inte känner, drabbats av ”vardagspanik” när hans älskade dotter skadat sig. Hans omdöme brast just då och han försökte använda sin titel för att vinna fördel.

Antar att när han och dottern träffat och tagits om hand av våra kunniga medarbetare, och själv lugnat sig, förstått att hans handlande var omdömeslöst och fel.

Björn Flodmark

Verksamhetschef

Akutkliniken

Länssjukhuset i Kalmar

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Barometern-OT och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.