Feature

Mättande kaffesmoothie med havregryn

Feature Artikeln publicerades

2 portioner, 5 minuter. Svalkande alternativ till den klassiska kaffekoppen, utan tillsatt socker och med havregryn för extra mättnad.

Ingredienser:

0,5 dl espressokaffe, svalnat

3 dl mjölk (vanlig eller plantbaserad)

5 dadlar

0,5 dl havregryn

1 msk kakao

Ev. isbitar

Gör så här:

1) Brygg en kopp espresso eller vanligt, starkt kaffe, låt svalna.

2) Lägg allting i en mixer och mixa slätt. Justera mängden mjölk beroende på hur tjock du vill ha smoothien. Mixa i ett par isbitar på slutet om du vill ha den extra kall.

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Barometern Oskarshamns-Tidningen och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.