Tungt galapris får ny ägare
Ett pris som länge delats ut av Marknadsföreningen i Kalmar (MIK) är Årets Marknadsförare. Men sedan MIK numera är en del av Kalmarsund Promotion har priset bytt ägare. Nu är det Barometern som står som avsändare och blir därmed enda företag som står som ägare till två priser under Guldfesten.
– Det är verkligen roligt att vi nu har det här priset också. I mitt tycke är marknadsföringspriset ett av de tyngsta, säger Elis Nazmieva Eriksson.
När Barometern nu blir ägare av priset kommer det att bli en del nyheter. Inte minst blir det nu möjligt för vem som helst, även utanför näringslivet, att nominera en värdig kandidat som under året haft marknadsaktiviteter och som har varit särskilt kreativa, inspirerande och nytänkande.
Vinnaren utses sedan av en oberoende jury.
– För oss är det viktigt att släppa in utomstående aktörer. Det gör att priset är ännu tyngre och mer prestigefyllt att vinna då folket tagit fram kandidaterna. Totalt blir det fem personer i juryn, tre från Gota Media och två platser är externa, säger Elis Nazmieva Eriksson.
För att nominera en kandidat kan man gå in på nominera.barometern.se.